miercuri, 15 mai 2013

10k

M-am înscris la Bucharest International Half Marathon, la cursa de 10k. Timp de o săptămână m-am tot gândit dacă să mă înscriu sau nu, pentru că la antrenamente alergam doar câte 5k, iar 10 părea destul de extrem.

Drept urmare, duminică seara m-am dus pe pistă să încerc un 10k. Am început lejer, cu un Pace de 6:30, pe care fără să vreau l-am crescut pe undeva pe la 7 și ceva pe la kilometrii 3 și 4. Înainte să alerg m-am documentat un pic să văd care ar fi cea mai bună strategie de abordat. Sunt două metode recomandate, una e să ai aceeași viteză constantă pe tot parcursul distanței, dar primii 400 de metri și ultimii 400 de metri să mărești viteza. Și a doua, să începi lejer primii 5 kilometri și apoi să mărești constant viteza la fiecare km. Metoda asta mi se pare mai potrivită mie, așa că am aplicat-o. De la kilometrul 5 am mărit viteza și am terminat 10k în o oră și 7 minute.

Kilometru 7 a fost cel mai fain kilometru pe care l-am făcut până acum. Mă simțeam incredibil de liberă, de ușoară, de fără limite. Nu mai simțeam picioarele când loveau pământul, nici brațele care se mișcau pe lângă corp. Alergam, dar fără să conștientizez. Era noapte, deși putea să nu fie, mă uitam în sus, dar cumva eram la același nivel cu cerul. Toată nu eram decât o bucurie imensă, plină de parcă avea volum, eliberatare de parcă nu mai exista substanță în jur. Oricât de incredibil ar suna, a fost aproape transcedental. Poate asta a fost de fapt runner's high. Totul a  durat aproape un kilometru, deși punctul maxim a fost probabil de câteva secunde, după care a început să descrească ușor, imperceptibil. Pe tot parcursul aveam senzația că pot să alerg 100 de kilometri, nu 10. A fost incredibil de frumos.

La final, când m-am oprit, mi s-au muiat genunchii, am simțit tot sângele cum îmi ajunge în cap și a crezut că am să cad din picioare. Nu am căzut, dar m-am ales cu o febră musculară de toată frumusețea.

Restul serii de duminică mi l-am petrecut făcând calcule ca să văd cum pot să scad sub o oră.

Azi am alergat din nou 10k și am reușit să îi termin în mai puțin de o oră, respectiv în 59:48. Mai mult, ultimul kilometru l-am făcut în 4:50, adică am coborât pentru prima oară sub 5 minute pe kilometru, iar asta s-a întâmplat și la kilometrul numărul 10, unde eram deja obosită.

Așa că abia aștept ziua de duminică.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu